Bir süredir Sertab Erener’in vokalisti olarak adından söz
edilen, öncesinde Ajda Pekkan ve Yalın’a da sahnede eşlik eden, 4 yıl boyunca İstanbul
Gelişim Orkestrası’nın solistliğini yapan Zeynep Doruk, 19 yaşından beri
profesyonel olarak şarkı söylüyormuş. Doruk, akademik eğitimini de müzik, sahne
ve gösteri sanatları dallarında almış. Zeynep Doruk’un ilk albümü “Unutmasınlar”,
geçtiğimiz günlerde Meypom etiketiyle yayımlandı.
Yedi şarkı ve bir farklı versiyondan oluşan albümde beş yeni
şarkı ve iki de “cover” var. Kıraç’ın 1998 çıkışlı ilk albümüne adını veren ve
söz ve müziği de Kıraç’a ait olan “Deli Düş”, Nevzat Yılmaz’ın düzenlemesiyle
Zeynep Doruk tarafından yeniden seslendirilmiş.
İkinci “cover” ise bir hayli enteresan çünkü Ajda Pekkan’ın
yıllardır elden ele dolaşmasına ve hayranları tarafından bilinmesine rağmen
bugüne dek resmi olarak hiç yayımlanmamış “Kim Derse ki” adlı şarkısı bu. Orijinali
İtalyan grup Ricchi E Poveri tarafından seslendirilen ve Fikret Şeneş
tarafından yazılan Türkçe sözlerle Ajda’nın “Süper Star ‘83” albümünde yer
alması için kaydedilen şarkı, albüme son anda “Uykusuz Her Gece” şarkısının
dahil olmasıyla plaktan çıkarılmış ve şarkının kaydı yıllar sonra Hakan Eren
tarafından tesadüfen bulunmuştu. Kimin aklına geldi bilmiyorum ama bu şarkının
bu albüme alınması doğrusu enteresan bir fikir olmuş.
Albümde iki farklı versiyonla yer alan “İki Kadın”, ve
açılış parçası “Altın Kafes”, söz ve müziği Zeynep Doruk’a ait şarkılar. Sözlerini
Zeynep Doruk’un yazdığı “Her Şey Aşktan”ın bestesi Turan Sarıbay’ ait. Bu
şarkıların ve söz ve müziği Pınar Uludağ’a ait “6 Yaş Saflığı”nın düzenlemeleri
Nevzat Yılmaz tarafından yapılmış.
Albümün ilk klip şarkısı olarak seçilen “Unutmasınlar Aşkım”
ise Emre Irmak’ın bir bestesi. Sözleri Emre Irmak ve Zeynep Doruk birlikte
yazmışlar. Düzenleme yine Nevzat Yılmaz’a ait. Albümün bütünü içerisinde daha “rock”
sularda yüzen bu şarkı sizi yanıltmasın; şarkıların tamamı bu minvalde değil.
Mesela “Kim Derse ki”, söz, müzik ve düzenlemesiyle tam bir ‘80’ler popu “flashback”i
yaşatıyor dinleyene. Ona keza “İki Kadın”ın Akdeniz versiyonu ise adı üzerinde,
sıcak kıyılardan bir pop esintisi getiriyor. Özetle söylemek gerekirse, akustik
bir “sound” anlayışına dayalı, orta tempolu bir pop albümü diyebiliriz “Unutmasınlar”
için.
Doruk’un müziğinde ve şarkıcılık biçiminde yer yer Sertab
Erener etkisi hissediliyor. Özellikle de “Sertab Gibi” albümünün havasını ve
ruhunu anımsatan tınılar var albümde. Bununla birlikte bir ilk albüm için her
şey gayet profesyonel. Zeynep Doruk, sesini doğru kullanan, iyi bir şarkıcı. Her
ne kadar orkestra şarkıcılığı ve vokalistliğin getirdiği bir reflekse
seslendirdiği şarkılara kendi imzasını atma yetkinliği henüz yeterince
bilenmemişse de zaman içerisinde işin yorumculuk tarafında da olgunluk
kazanacağı şüphe götürmez.
Bu yıl çok az albüm yapıldı, yapılanlarsa nitelikli işler
dinlemek isteyenleri çoğunlukla tatmin etmedi. Bu açıdan böylesi bir albüm
yayımlamak bir taraftan risk almak gibi görünse de aslında bir taraftan da bir
avantaj olabilir. İleride 2019 yılı dökümü yapılırken “Unutmasınlar”, yılın iyi
albümlerinden biri olarak listelere girebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder