“Yarabbim”i daha tüketmemiş iken, geçtiğimiz günlerde Ferhat Göçer ismini bir başka teklide daha gördük. DMC etiketiyle yayımlanan bu teklide Ferhat Göçer bir Hüseyin Karadayı düzenlemesini seslendiriyor. Sözleri Aysel Gürel’e, bestesi Onno Tunç’a ait Sultan Süleyman ilk kez 1988 yılında Sezen Aksu tarafından seslendirilmişti. 2007 çıkışı “Onno Tunç Şarkıları” albümünde Levent Yüksel’in yeniden seslendirdiği bu şarkı, bu yıl iki farklı yorumla karşımıza çıktı. Hüseyin Karadayı Feat. Ferhat Göçer bu yorumlardan biri. Aynı günlerde piyasaya çıkan "Aysel’in” adlı albümde ise aynı şarkının Mabel Matiz yorumu var.
Ben Mabel Matiz yorumunu daha önce dinlemiş ve “bu şarkı için bundan daha iyisi yapılamaz” diye geçirmiştim içimden. Yeniden söylenen az şarkı vardır ki orijinalinden başka bir anlam, değer kazansın. “Sultan Süleyman”ın sözlerindeki ağıtı yıllar sonra ortaya çıkaran Mabel Matiz yorumu (ve Cihan Murtezaoğlu düzenlemesi) tam da bu istisnalardan biri olmuştu işte.
Mabel Matiz’den sonra şarkının Hüseyin Karadayı versiyonu ve Ferhat Göçer yorumunu dinleyince takdir edersiniz ki eşekten düşmüş karpuza döndüm. Evet, bir dönem sevdiğimiz şarkıların “remix” edilmiş hallerine “beach”lerde, kulüplerde eşlik etmeye bayılıyoruz her yaz ama bu defa bu gayeyle seçilen şarkı keşke bu olmasaymış. Çünkü olmamış.
Bu şarkının seçilmesinde Muhteşem Yüzyıl dizisinin yarattığı sempatik ve karizmatik Sultan Süleyman algısının ne derece rolü var bilinmez. Ama düşünün ki Onno Tunç’un öğrencilerinden biri olan Levent Yüksel’in Murat Uncuoğlu düzenlemesiyle söylediği versiyon var elimizde örnek ki, o da hiç olmamıştı.
Teklinin kapak tasarımı da, tesadüf müdür bilemem ama en az “Yarabbim”inki kadar fena. Özellikle fotoğraf (biri yere, biri uzaklara bakan ve boyları birbirinden çok farklı olan Göçer ve Karadayı’nın belli ki rastgele çekilmiş yan yana fotoğrafı) hepsinden fena.
HAZİRAN 2013