Çeşitli Sanatçılar – “Süper
Karışık”
Türkiye’de müzik dinlemek için kaset kullanılmaya
başlanmasının tarihi çok daha eski olsa da, 1986’da yürürlüğe giren bandrol
yasası ile birlikte yasal kaset üretimin başlaması, plakların sonunu getiren
kaset furyasının asıl başlangıcı oldu. Bu dönemde birçok firma maliyeti çok
daha düşük, kârı çok daha fazla kasetleri tercih etmeye başladı ve birçok albüm
plak olarak basılmadı. Dahası, firmalar çok sayıda toplama kaset yayımladılar.
Bu kasetlerin büyük kısmı bugünlere ulaşmadı ama içlerinde arşiv açısından
değer taşıyanlar da vardı. Neden mi? Çünkü bazı şarkıcıların albümlere girmemiş
kayıtları da yer alıyordu bu karışık kasetlerde.
İşte 15 Eylül 1986 tarihinde Yaşar Plak etiketiyle
yayımlanan “Süper Karışık” da böyle bir kasetti. Tür ayrımı ve müzikal bir akış
gözetmeksizin, rastgele seçilmiş, rastgele sıralanmış 13 şarkı vardı bu
albümde. İlk bakışta öyle gözüküyordu en azından ama biraz daha dikkatli
bakınca kasette çok enteresan şarkıların yer aldığını fark etmek mümkündü.
Mesela Bergen’in o güne dek yayımlanmış albümlerinde yer
almamış iki şarkı: “Mecburum” ve “Böyle Kadere”. Bergen o günlerde “Acıların
Kadını” albümü ile çok popülerdi ve “Süper Karışık” kasetinin ilanlarında da
Bergen ismi ön plana çıkarılmıştı bu yüzden.
Bir dönem Beyaz Kelebekler’in solisti olarak adını duyurmuş,
solo kariyerinde ise arabesk şarkılar söylemeyi tercih etmiş Semra İleten’in de
daha önce yayımlanmamış iki kaydı vardı kasette. O günlerin çok popüler iki
şarkısı “Gülüm Benim” ve “Dertli Dertli” de bu kez Semra İleten’in sesinden
çıkıyordu dinleyici karşısına.
Bunlardan daha da enteresanı ise daha önce hiç duymadığımız
iki Nilüfer şarkısıydı: “Alçak Gönüllü” ve “Kiminse”. O güne dek hiçbir şarkının
künyesinde adını söz yazarı olarak görmediğimiz Nilüfer, bu iki şarkının sözlerini
kendisi yazmıştı ve her iki şarkı da birer yabancı şarkının uyarlamasıydı. Bu
şarkılar “Nilüfer ’79” albümü için Burç Plak hesabına kaydedilmiş, nedense o
albüme girmemiş ve Yaşar Plak’ın bu toplamasıyla ilk kez dinleyici karşısına
çıkarılmıştı.
Nükhet Duru’nun 1981 yılında Yavuz Plak etiketiyle
yayımlanmış “Nükhet Duru ‘81” albümünden “İstanbul İstanbul”, Ajda Pekkan’ın
Yaşar Plak’la anlaşmazlığa düştüğü dönemde yayımlanmış “Sevdim Seni” albümünden
“Alışmak Sevmekten Zor” ve Sibel Egemen’in 1983 çıkışlı “Dünyam Değişti”
albümünden “Vazgeçmem Senden”, kasetin pop kanadında kalan şarkılardı.
Tülay Özer – Yaşar Plak işbirliğinin 1981 çıkışlı albümü “Kalbimdeki
Sevgili”den “Bir Fincan Kahve”, Ferdi Özbeğen’in 1980 albümü “Nice Yıllara”dan “İşte
Bizim Hikâyemiz”, Adnan Şenses’in 1985’de Yaşar Plak etiketiyle sadece kaset
olarak basılan “Dönme Sevgilim” albümünden “Topraklara Gömeceğim”, “Süper
Karışık”ın alaturka – arabesk kıvamını artırıyordu. Halk müziğinden ise bir tek
Ümit Tokcan’ın 1986’da yine sadece kaset olarak basılmış “Hicran” adlı
albümünden alınan “Nerdesin Sen” adlı şarkı vardı. (Adnan Şenses'in "Dönme Sevgilim" kaseti 1994 yılında, Ümit Tokcan'ın "Hicran" adlı kaseti ise 2014 yılında Yaşar Plak tarafından yeniden yayımlandı.)
İşte bu hakikaten süper bir biçimde karışık kaset geçtiğimiz
günlerde Yaşar Plak tarafından dijital albüm olarak yayımlandı. Böylece kaset
baskısı üzerinde kalmış bir dolu şarkı daha bugüne ulaşmış oldu. Bergen’in
sesini halihazırda dijital platformlarda mevcut albümlerinin dışında kalmış iki
şarkıda yeniden duymak, Nilüfer’i belki de kariyerinin en tuhaf şarkısı
denilebilecek “Alçak Gönüllü”de dinlemek ve aslında bütünde
‘80’ler müziğine şöyle balıklama dalmak için eşsiz bir albüm bu. Üstelik ses
kalitesi gayet iyi. Tavsiye ederim.