Gösterilen tüm özene ve günler öncesinden yapılan hazırlıklara
rağmen, yarışma süresince her şey yolunda gitmedi. Yine de bir önceki
yarışmayla kıyaslandığında kaydedilen ilerleme o kadar net görünüyordu ki,
bundan aldığı cesaretle olsa gerek, Televizyon Daire Başkanı Yılmaz Dağdeviren gecenin sonunda yapacağı konuşmada “Şayet bu sene Türkiye kazanırsa ve seneye
yarışmayı düzenlemek görevi TRT’ye verilirse, bu işin altından rahatlıkla
kalkarız,” diyerek gövde gösterisinde bulunmaktan geri kalmayacaktı.
Seninle Üç Dakika 1978 - 2. Bölüm Çayla Kutlanan Taze Aşk
Grup Nazar
Finale kalan 12 şarkı ilk kez 16 Aralık 1977 Cuma gecesi ekrana getirilecek,
aynı yayın cumartesi gecesi de tekrar edilecek, böylece şarkılar halka
tanıtılmış olacaktı. Ne var ki halk bu defa sadece seyirciydi. Bu 12 şarkı
arasından hangi 6 tanesinin finale bırakılacağına sadece TRT’nin görevlendirdiği
beş kişilik jüri karar verecekti.
Jüri (Seçici Kurul) üyeleri Şerif Yüzbaşıoğlu, Önder Bali, Gürer Aykal, Mithat Fenmen ve Selçuk Sun
Eflatun, pop müziğin ana akımında, kalabalığın tam ortasında
boy gösteren çok sayıda şarkı yazmış ama kendi şarkıcılık kariyerinde daha
sakin suları tercih etmiş bir müzisyen. Yaptığı işten ve kendinden emin herkes
gibi büyük harflere, “yaldızlı imgelere, toplara tüfeklere” ihtiyaç duymuyor.
2019 yılı ekim sonunda piyasaya çıkan yeni kısaçalarında da
aynı çizgide ilerleyen bir Eflatun var. Aşk Müzik Yapım etiketiyle yayımlanan
ve “Uçsuz Bucaksız” adı verilmiş kısacalarda üç şarkı yer alıyor. “Uçsuz
Bucaksız” ve “En Güzel Ben Sevdim”, söz, müzik ve düzenlemelerinde Eflatun’un
imzası olan şarkılar. ‘80’lerin hafif Türk sanat müziği akımında epeyce çok
sevilmiş, çok fazla şarkıcı tarafından seslendirilmiş ama en çok Emel Sayın’ın
sesinden kulaklarımıza yer etmiş “Yağdır Mevlâm Su” ise üçüncü şarkı olarak bir
sürpriz gibi çıkıyor karşımıza.
“En Güzel Ben Sevdim”, Türkçe müzikte son yıllarda duyduğum
en güzel aşk şarkılarından biri olabilir. Nişanlı düğünlü, hesaplı kitaplı o
malum şarkıların samimiyetsizliği bir yandan, çemkiren şarkıların kötücül dili
bir yandan derken masumiyetini, saflığını, zarafetini ve gerçekliğini kaybetmiş
aşkların pazar yeri oldu nicedir Türkçe müzik. “En Güzel Ben Sevdim” bir
dinleyişte kulakta kalan naif melodisi, yapaylıktan uzak ve içten, sitemkar ama zarif dili, sade ve
özenli düzenlemesi, temiz icrası ile samimiyetinden şüphe duyurmayan bir şarkı
olmuş.
“Uçsuz Bucaksız” da ona keza, bu defa bir ayrılık hikâyesi
anlatmasına karşın, aynı olumlu dili kullanan pozitif bir şarkı. Eflatun bu
şarkılarda hem başından beri sürdürdüğü çizgisini korurken hem de düzenlemelerde
günün ritim ve “sound” anlayışını da göz ardı etmemiş. Nitekim üçüncü parça “Yağdır
Mevlâm Su” da alaturka bir şarkı olmasına rağmen bu çizgide bir düzenlemeyle
işlenmiş. Şarkı bu haliyle hangi kitleye hitap eder onu bilemedim ama zaten
Eflatun’un ticari bir kaygı gütmediği de ortada.
“Uçsuz Bucaksız” kısaçaları yayımlanmasının üzerinden beş ay
geçmesine karşın şu karantina günlerinde keşfedilecek şarkılar / albümler
listesine rahatlıkla eklenebilir.
1977 yılının haziran ayında bir süredir siyaset kulislerinin
meydan savaşına dönüşen TRT Genel Müdürlüğü krizi, Şaban Karataş’ın görevden
alınıp yerine 1970 yılından beri TRT Genel Müdürlüğü İdari ve Mali Yardımcılığı
görevinde bulunan Cengiz Taşer’in vekaleten atanmasıyla yeni bir dönemece
girecekti.
Yavuz Hakan Tok Müzik Yazarı / Eleştirmen / Arşivci
2001 yılında Bir Zamanlar adlı internet sitesinde müzik yazıları yazmaya başladı. Yanı sıra yazıları, Zip İstanbul, Koara, İkinci Kanal, Caretta, Mezun Life, Popüler Tarih dergilerinde, Bugün gazetesi ve Milliyet gazetesinde yayımlandı.