VİNE FENOMENİNDEN İLK ALBÜM
(5 Ocak 2015 tarihinde Milliyet Sanat dergisi internet sitesinde yayımlanmıştır.)
Murat Boztepe’nin bir Vine fenomeni olduğu yazıyor basın bülteninde. Kısa video paylaşım sitesi Vine’a yüklediği şarkı videoları ile büyükçe bir takipçi kitlesi edinmiş. Bir albüm çıkararak müzik piyasasında adını duyurmayı hedeflerken geçirdiği bir trafik kazası sonrası eve hapsolunca, çektiği videolarla küçük çapta bir şöhret yakalamış. Murat Boztepe’nin üç şarkı ve bir farklı versiyondan oluşan mini albümü “İçimdeki Melek”, 2014 yılının Ekim ayında Arpej Yapım etiketiyle yayımlandı.
Murat Boztepe’nin bir Vine fenomeni olduğu yazıyor basın bülteninde. Kısa video paylaşım sitesi Vine’a yüklediği şarkı videoları ile büyükçe bir takipçi kitlesi edinmiş. Bir albüm çıkararak müzik piyasasında adını duyurmayı hedeflerken geçirdiği bir trafik kazası sonrası eve hapsolunca, çektiği videolarla küçük çapta bir şöhret yakalamış. Murat Boztepe’nin üç şarkı ve bir farklı versiyondan oluşan mini albümü “İçimdeki Melek”, 2014 yılının Ekim ayında Arpej Yapım etiketiyle yayımlandı.
Albüm için güzel bir kapak tasarımı ve çıkış şarkısı için ’40-‘lı ‘50’li yılların Hollywood filmlerine gönderme yapan siyah beyaz, farklı bir klip… Yani işin görsel dikkat çekiciliği doğru yakalanmış ki hem kapak tasarımı, hem de klip, Gökhan Palas imzası taşıyor. Peki ya şarkılar?..
Bu mini albümdeki üç şarkının da söz ve müzikleri Murat Boztepe tarafından yazılmış. Düzenlemeleri ise Ferhat Tatar yapmış. Klip şarkısı olarak dikkat çeken “İçimdeki Melek”, kendini dinleten bir şarkı. İlk dinleyişte bir parça Halil Sezai şarkılarını anımsatmıyor değil. Özellikle Boztepe’nin şarkı söyleme biçimi ve şarkının melodik yapısı nedeniyle bu benzetmeyi yapıyorsunuz ister istemez. Buna karşın bunun bir taklit olduğu da söylenemez. Zira Boztepe’nin kendine has bir ses rengi var ve bu bakımdan da zamanla anlaşılacak bir avantaja sahip aslında.
“İçimdeki Melek”in nispeten karmaşık yapısına karşın son derece basit bir akor dizgisi üzerine kurulu “Hiç Sevmemişsin Beni Aşk”, çok akılda kalıcı tekrarlarıyla dinleyiciyi tavlamaya hazır görünüyor. Her iki şarkının da çok sade düzenlemeleri, şarkıların tamamen akustik çalınıp söylendiği günlerin müzikal anlayışını hatırlatıyor.Özellikle “İçimdeki Melek”in akustik versiyonunu dinlerken bunu çok net hissediyorsunuz. ‘70’lerden çıkıp gelmiş bir şarkı/bir kayıt gibi adeta. Buradaki eskiye benzerlik iyi bir şey. Ama…
Albümdeki üçüncü şarkı “Sana Ne” biraz kafa karıştırıyor. Bu şarkı neresinden baksanız ‘80’lerde Ümit Besen-Cengiz Kurtoğlu hattında bir taverna şarkısı, ‘90’larda Tarkan türevi genç bir erkek popçunun en romantik şarkısı ya da 2000’lerin Kutsi-Baha ekolünden bir gitarlı şarkıcı kasetinde B yüzünün son şarkısı olabilirmiş ama 2010’larda pek yeri yok. Ya da en azından, olmamalı. Buradaki eskiye benzerlik iyi bir şey değil çünkü.
Gerçi Vine videolarını izlediğiniz zaman da Murat Boztepe’nin müzikal geçmişinde tam da yukarıda bahsedilen duraklara uğradığı fark ediliyor. Ama özellikle “İçimdeki Melek” onu farklı bir yere taşıyabilecek şarkı. Bence üç akorlu gitar şarkılarını bir kenara koyup, bu yoldan ilerlemeli Boztepe.
Müzik sektöründe isimsiz şarkıcı ve gruplara şans tanımaktan hiç vazgeçmeyen Arpej Yapım’ı bu vesileyle bir kez daha anayım. Çok cesurca bir iş yapıyor Arpej Yapım. Keşke aynı cesareti bu albümlerin tanıtımına katkı sağlayacak radyo ve televizyonlar, basın organları da gösterse.
Murat Boztepe’nin bu ilk mini-albümü, yeni bir ismi ve farklı bir sesi tanıtmak adına üzerine düşeni yapıyor. Bize de Boztepe’nin bundan sonra neler yapacağını takip etmek düşüyor.
OCAK 2015